Szlifowanie samochodu tarczami i krążkami do szlifowania 3M

Szlifowanie karoserii pojazdu:

Jak usprawnić proces szlifowania ?

Zoptymalizuj i zwiększ wydajność pracy przy naprawie i renowacji pojazdów. Kompletny przewodnik po procesie szlifowania samochodów dla warsztatów blacharsko-lakierniczych. Uzyskaj perfekcyjne wykończenie powierzchni, za pierwszym i każdym następnym razem.

Usprawnij proces szlifowania

Skorzystaj z naszego przewodnika, aby w pełni wykorzystać możliwości oferowane przez produkty 3M do szlifowania. Przewodnik krok po kroku opisuje proces szlifowania szpachli, precyzyjnego szlifowania wykańczającego przed aplikacją kolejnych warstw powłoki lakierowej i matowanie oraz korygowanie powłoki kataforetycznej.

  • Zbliżenie na materiały ścierne i narzędzia 3M na zdjęciu

    3M Materiały ścierne do procesu szlifowania

    • Materiały ścierne, narzędzia i akcesoria firmy 3M stanowią idealną podstawę do uzyskania najlepszych rezultatów przed lakierowaniem.

      Nasza oferta obejmuje tarcze szlifierskie i pasy ścierne, materiały ścierne do mechanicznego wykańczania precyzyjnego i metodami ręcznymi, a także duży wybór krążków i arkuszy ściernych. Odpowiednie materiały ścierne to klucz dla osiągnięcia perfekcyjnego rezultatu przy renowacji pojazdów.

      Niezależnie od tego, czy chodzi o proces przygotowania, szlifowania podkładu na sucho, czy szlifowania wykańczającego przed aplikacją powłoki lakierowej nasze wysokiej jakości materiały ścierne i gama akcesoriów zostały zaprojektowane, aby pomóc Ci bezpiecznie i wydajnie osiągać pożądane rezultaty.

      Kliknij przycisk odtwarzania na zdjęciu, aby obejrzeć film.

      Pobierz 3M™ Przewodnik rozwiązań w zakresie szlifowania (PDF, 5 MB)

      Skontaktuj się z ekspertem 3M


Produkty do naprawy w procesie szlifowania

Odkryj naszą gamę produktów do szlifowania, aby wykonać naprawy o wysokiej jakości w swoim warsztacie.



Innowacyjne materiały ścierne do napraw i renowacji samochodów

  • Zaprojektowane na nowo krążki ścierne z innowacyjną technologią podłoża siatkowego i precyzyjnie kształtowanym ziarnem 3M™. Nie musisz już iść na kompromis między najwyższą wydajnością a odsysaniem pyłu.

  • Wykonaj pracę szybciej dzięki 3M™ materiałom ściernym na podłożu siatkowym, naszym najszybciej szlifującym i najtrwalszym arkuszom ściernym na podłożu siatkowym. Zostały zaprojektowane w taki sposób, aby umożliwić urządzeniom do odsysu jak najlepszą pracę, nie pozostawiającą praktycznie żadnego pyłu na powierzchni roboczej ani w otoczeniu.

  • Produkty 3M™ Cubitron™ II pozwalają uzyskać bardziej gładkie i jednolite wykończenie w naprawie rys na lakierze samochodowym i podczas usuwania lakieru. Tną szybciej i wystarczają na dłużej, obniżając temperaturę procesu szlifowania i podnosząc wydajność pracy — ograniczają czas i konieczność poprawek.

  • Dzięki zastosowaniu podłoża piankowego, dyski ścierne 3M™ Trizact™ 443SA lub 3M™ Hookit™ Elastyczne krążki na gąbce są wydajnymi, uniwersalnymi materiałami ściernymi, a drobniejsze gradacje są doskonałe do cieniowania, korekty powłoki lakierowej lub przygotowania do polerowania.


Wskazówki techniczne dotyczące procesu szlifowania

Oto kilka przydatnych informacji na temat konkretnych trudności związanych z procesem szlifowania, w tym krótkie wskazówki dotyczące zapobiegania typowym problemom, takim jak nakładanie podkładu i jego przyczepności. Kliknij poniższy link, aby wyświetlić daną wskazówkę i uzyskać bardziej szczegółowe informacje.

  • Wyzwanie:
    Szczególnie w przypadku stosowania krążków ściernych na podłożu siatkowym podkładki zużywają się szybciej, tracąc zdolność do mocnego trzymania krążków.

    Wskazówka techniczna:
    W celu przedłużenia trwałości podkładki Festool zaleca się stosowanie Festool Podkładka ochronna PP-STF D150. Zabezpieczy rzepy podkładki przed zużywaniem się podczas szlifowania.

  • Wyzwanie:
    Czasami pozornie dobrze przygotowana powierzchnia po nałożeniu powłoki lakierowej i lakieru bezbarwnego może okazać się wykończona nierówno i charakteryzować się niską jakością wykończenia powierzchni.

    Wskazówka techniczna:

    Współcześnie zaleca się wykańczające przeszlifowanie rys wokół krawędzi naprawianej powierzchni (tak zwane wygładzanie krawędzi). Do tego celu należy użyć drobnoziarnistego materiału ściernego (gradacja 220+ – 240+) przed nałożeniem szpachli oraz materiału ściernego o gradacji 320+ przed nałożeniem podkładu.


    Dzięki temu zostanie ograniczone przenikanie rozpuszczalników ze szpachli lub podkładu w strukturę fabrycznych warstw lakieru.


    (Należy zawsze postępować zgodnie z zaleceniami producenta lakieru).

  • Wyzwanie:
    Czasami wydaje się, że głębsze rysy po szlifowaniu w podkładzie zostały całkowicie usunięte, ale po nałożeniu powłoki lakierowej i lakieru bezbarwnego okazują się nadal widoczne na powierzchni.

    Wskazówka techniczna:
    Produkt 3M™ Puder kontrolny Dry Guide pozwala dokładnie usunąć niedoskonałości i ślady po szlifowaniu powstałe podczas poprzednich etapów. Pomoże to poprawić jakość każdej naprawy.


Dowiedz się więcej od 3M


Zapytaj eksperta napraw blacharsko-lakierniczych
  • Informacje podane przez Państwa posłużą do udzielenia odpowiedzi na Państwa pytania drogą elektroniczną lub telefonicznie, przez przedstawiciela 3M lub przez jednego z naszych partnerów biznesowych, któremu udostępniliśmy Państwa dane osobowe zgodnie z Polityką prywatności 3M.

  • Wszystkie pola są wymagane, chyba że określono inaczej

  •  
  •  
  •  

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  • 3M takes your privacy seriously. 3M and its authorized third parties will use the information you provided in accordance with our Privacy Policy to send you communications which may include promotions, product information and service offers. Please be aware that this information may be stored on a server located in the U.S. If you do not consent to this use of your personal information, please do not use this system.

  • Prześlij Prześlij

Dziękujemy.

Formularz został przesłany.

Przepraszamy.

Wystąpił błąd podczas przesyłania danych. Spróbuj ponownie później