Naprawa karoserii

Naprawa karoserii

Trendy w produkcji samochodów

  • W ciągu ostatnich 10–15 lat gatunki stali o wysokiej wytrzymałości znajdują znacznie szersze zastosowanie niż zwykła stal czy inne materiały metalowe. Także lekkie materiały, takie jak aluminium i kompozyty, są wykorzystywane w znacznie szerszym zakresie.

    Konstrukcja każdego nowoczesnego samochodu obejmuje teraz elementy z materiałów o wysokiej wytrzymałości, jak i materiały specjalnie zaprojektowane pod kątem amortyzacji siły zderzenia i zapewnienia bezpieczeństwa pasażerom pojazdu.

    Zastosowanie stali o wysokiej wytrzymałości pozwala również zmniejszyć grubość paneli, co obniża masę samochodu przy jednoczesnym spełnieniu wysokich norm bezpieczeństwa.

Materiały
  • Inna zmiana dotyczy konstrukcji karoserii: dzięki nowym materiałom mniej elementów jest spawanych punktowo, coraz powszechniej stosowane są kleje i nity, co ma wpływ na stosowane metody napraw, takie jak szersze zastosowanie mają takie techniki, jak lutowanie twarde i łączenie przy użyciu klejów oraz nitów.

    W związku z tym zmienił się też sposób dokonywania napraw nowoczesnych samochodów:

    Gatunki stali o wysokiej wytrzymałości są bardziej wrażliwie na naprężenia termiczne, a zmniejszona grubość paneli wymaga bardziej precyzyjnych metod szlifowania, aby nie doszło do naruszenia integralności konstrukcji.


  • Szlifowanie i szlifowanie zgrubne w warsztacie blacharsko-lakierniczym

    Szlifowanie i szlifowanie zgrubne w warsztacie blacharsko-lakierniczym

    • W warsztatach blacharsko-lakierniczych stosuje się różnorakie procesy szlifowania i szlifowania zgrubnego:
    • 3M oferuje rozwiązania stosowane we wszystkich tych procesach, które zwiększają wydajność i umożliwiają płynny przepływ pracy i przejście do kabiny lakierniczej w celu ostatecznego ponownego wykończenia.
      1. Usuwanie lakieru w celu uzyskania surowej powierzchni metalowej przed naprawą techniką spawania lub klejenia.
      2. Obróbka elementów metalowych w celu usunięcia szwów spawalniczych i pozostałości po spawaniu punktowym.
      3. Cięcie metalu
  • Usuwanie szwów spawalniczych i naprawa dużych uszkodzeń powierzchni

    Usuwanie szwów spawalniczych i naprawa dużych uszkodzeń powierzchni

    Szybkoutwardzalny epoksydowy wypełniacz do metalu eliminuje proces lutowania z użyciem cyny oraz narażenie na płomienie czy wysoką temperaturę. Profesjonalna naprawa zapewniająca trwałość i jakość – materiał nie posiada właściwości higroskopijnych, dzięki zastosowaniu bazy zawierającej żywicę epoksydową.

  • Wymiana i instalacja przedniej szyby

    Wymiana i instalacja przedniej szyby

    Gama jednoskładnikowych klejów poliuretanowych przeznaczonych do klejenia szyb przednich, bocznych i tylnych. Te łatwe do wytłaczania za pomocą aplikatorów 3M™ kleje są dostępne w saszetkach i wkładach różnych rozmiarów. Dostępne są trzy rodzaje zapewniające gotowość do jazdy, po jednej godzinie, trzech lub ośmiu.

  • Procesy uszczelniania połączeń w warsztacie blacharsko-lakierniczym

    Procesy uszczelniania połączeń w warsztacie blacharsko-lakierniczym

    • 3M oferuje różnorodne rozwiązania w zakresie uszczelniania połączeń w zależności od wymagań odnośnie ponownego wykończenia: ich zastosowanie z różnorodnymi aplikatorami zapewnia możliwość uzyskania różnych wykończeń naśladujących wygląd OEM. Niezależnie od tego, czy chodzi o standardowe uszczelnianie połączeń, zastosowanie metody na mokro czy uszczelnianie natryskowe, gama 3M zapewnia szeroki wybór.
  • Klejenie paneli i klejenie strukturalne w ramach napraw karoserii

    Klejenie paneli i klejenie strukturalne w ramach napraw karoserii

    • We wszystkich sytuacjach, gdy kompleksowy proces spawania jest niemożliwy lub niewskazany, w celu montażu niestrukturalnego elementu można w prosty sposób zastosować opracowany przez 3M proces naprawczy łączenia paneli.
    • W razie konieczności zastosowania kleju strukturalnego w ramach aplikacji wymagających wyjątkowo mocnego wiązania, optymalnym wyborem jest proces 3M z zastosowaniem kleju strukturalnego odpornego na udary. Szereg producentów OEM ujęło go w specyfikacjach jako materiał amortyzujący energię w razie kolizji; klej ten można stosować również do łączenia elementów strukturalnych.
  • Aplikacja warstw ochronnych do ponownego wykończenia

    Aplikacja warstw ochronnych do ponownego wykończenia

    • Ciśnieniowy pistolet natryskowy HGP 3M™ Accuspray™ i kubki lakiernicze PPS™ są przeznaczone do powłok o wysokiej lepkości, takich jak powłoki do ochrony spodniej strony pojazdu, grubo kryjące podkłady i powłoki chroniące przed odpryskami.
    • Dzięki kontroli grubości i wykończenia, system minimalizuje straty produktu i czasu, dzięki czemu jest zarówno wydajny, jak i skuteczny, a dodatkowo ogranicza konieczność czyszczenia do do minimum. Głowice/dysze Accuspray™ umożliwiają nakładanie różnych teksturowanych powłok, co umożliwia łatwe dopasowanie kilku różnorakich tekstur OEM, aby uzyskać wymagane wykończenie.
  • Ochrona przed korozją z użyciem wosków

    Ochrona przed korozją z użyciem wosków

    W związku z tym, że aktualnie w przemyśle motoryzacyjnym stale opracowywane są nowe podłoża, zarówno organizacje branżowe, jak i producenci OEM ujmują w specyfikacjach zastosowanie wosku do profili wewnętrznych w celu zapobiegania korozji.

    Zastosowanie 3M™ Inner Cavity Waxes bursztynowych lub przezroczystych do profili wewnętrznych to prosty i skuteczny sposób zapewniający ochronę przed korozją, co jest jednym z najważniejszych zadań w ramach napraw samochodów.


  • Aktualności

  • Zasoby

  • Wsparcie

Dołącz do nas
The brands listed above are trademarks of 3M.
Zmień lokalizację
Polska - polski