Technik szlifujący naprawione wgniecenie

Naprawa głębokich wgnieceń

Poznaj precyzyjne metody naprawy głębokich wgnieceń na najnowocześniejszych podłożach przy użyciu 3M™ szybkoutwardzalnego epoksydowego wypełniacza do metalu.

Popularne metody naprawy głębokich wgnieceń mogą prowadzić do powstawania defektów i dziur w nowoczesnych podłożach stalowych.

Wyrównywanie wgniecenia przez wyciąganie często prowadzi do powstawania mikrootworów lub nadmiernego rozciągania cienkiej stali. Aby uszczelnić wszelkie defekty powierzchni, należy użyć niehigroskopijnego podkładu w celu zapobiegania wnikaniu wilgoci w metal i powstawania korozji.

  • Technik używający sprzętu do usuwania wgnieceń
    • Narzędzia do szlifowania precyzyjnego, takie jak szlifierka mimośrodowa z biegami Festool Automotive Systems ROTEX w połączeniu z materiałami ściernymi 3M™ Cubitron™ II, pozwalają na uzyskanie gładszej powierzchni z lepszym wykończeniem dzięki zastosowaniu drobniejszego szlifowania.

      Stosowanie szybkoutwardzalnego epoksydowego wypełniacza do metalu 3M™ zapewnia niehigroskopijne wypełnienie o doskonałej przyczepności do aluminium, stali i stali ocynkowanej, które jest w stanie uszczelnić wszelkie mikrouszkodzenia.

      Kliknij przycisk odtwarzania na zdjęciu, aby obejrzeć film

      Pobierz broszurę dotyczącą procesu naprawy głębokich wgnieceń (PDF, 500 KB)

      Skontaktuj się z ekspertem 3M

Produkty do naprawy głębokich wgnieceń

Odkryj naszą gamę produktów do usuwania uszkodzonych paneli, aby wykonywać wydajne naprawy o wysokiej jakości w swoim warsztacie.


Jak usunąć głębokie wgniecenie z panelu samochodowego

Przewodnik krok po kroku dotyczący sposobu naprawiania głębokich wgnieceń na panelu nadwozia

  • Wstępne szlifowanie głębokiego wgniecenia

    Krok 1 — Wstępne szlifowanie uszkodzonego obszaru

      • Oszlifuj wstępnie stosując blok szlifierski, aby odsłonić wysokie i głębokie miejsca w naprawianym obszarze
      • Oszlifuj wstępnie stosując blok szlifierski, aby odsłonić wysokie i głębokie spawy w naprawianym obszarze. Zaznacz najgłębsze punkty w uszkodzonym obszarze, aby ustalić punkty spawania

      Porada: Nie usuwaj farby całkowicie z uszkodzonego obszaru, ponieważ pozwoli to lepiej dokończyć proces wyciągania wgniecenia i zmniejszy prawdopodobieństwo spowodowania dziur w podłożu.

      Rekomendowane produkty:

      3M™ Hookit™ Purple+ ręczny klocek szlifierski z wieloma otworami, 70 mm x 396 mm

  • Technik przygotowujący powierzchnię do usuwania wgnieceń

    Krok 2 — Przygotowanie powierzchni

  • Technik wykonujący spawanie w ramach przygotowań do usunięcia wgnieceń

    Krok 3 — Aplikacja punktowa

      • Zgrzewać punktowo w obszarze naprawy przy użyciu preferowanej i zalecanej metody i/lub sprzętu

      Uwaga: Zawsze należy upewnić się, że sprzęt jest odpowiednio skalibrowany pod kątem naprawianego materiału.

  • Technik używający sprzętu do usuwania wgnieceń

    Krok 4 — Wyciąganie wgnieceń

      • Wyciągnij miejsca wgniecenia, używając preferowanej metody i sprzętu do wyciągania wgnieceń

      Porada: Aby uniknąć defektów powierzchni lub drobnych dziurek w podłożu, należy starać się równo rozłożyć nacisk na naprawiany obszar.

  • Technik stosujący metodę usuwania spawów punktowych

    Krok 5 — Usuwanie przyspawanych spotów

      • Usuń przyspawane spoty poprzez ręczne obrócenie końcówki

      Uwaga: Ta nowoczesna metoda zmniejsza prawdopodobieństwo powstawania otworów w podłożu i pozwala uniknąć sytuacji, w której intensywne szlifowanie zgrubne powoduje, że podłoże staje się o wiele cieńsze.

  • Technik szlifujący obszar do surowego metalu

    Krok 6 — Szlifowanie obszaru roboczego

  • 3M™ Preparat czyszczący ogólnego zastosowania

    Krok 7 — Czyszczenie powierzchni

  • Technik nakładający 3M Szybkoutwardzalny epoksydowy wypełniacz do metalu w celu wypełnienia wgnieceń

    Krok 8 — Zastosowanie

      • Appropriate amount of 3M ™ Rapid Curing Epoxy Metal Filler material should be used
      • Recommended applicator settings: pneumatic max.inlet pressure 5.5 bar / accumulator 3 kN, max speed 180 mm / min

      Note: New cartridge should be equalized before first use to ensure thorough mixing of the product. No further adjustments are required after the first use.

      Recommended products:

      3M ™ Fast-curing epoxy metal filler

      3M ™ Mixing nozzles (static)

      3M ™ Plastic spatula

  • Technik używający suszenia w podczerwieni w celu przyspieszenia procesu

    Krok 9 — Suszenie

      • Utwardzanie 3M™ Szybkoutwardzalnego epoksydowego wypełniacza do metalu można przyspieszyć stosując suszenie promiennikiem IR po początkowym okresie żelowania. Odczekaj 10 minut przed użyciem promiennika na podczerwień i susz przez 10–20 minut przy temperaturze panelu 70°C
      • Suszenie na powietrzu: nadaje się do szlifowania po ok. 4 godz. w temperaturze otoczenia 22°C

      Wskazówka dotycząca użytkowania: rozgrzanie materiału i powierzchni do ~30°C przed aplikacją materiału skraca utwardzanie, szczególnie w niskiej temperaturze otoczenia.

  • Technik szlifujący obszar pokryty wypełniaczem

    Krok 10 — Szlifowanie obszaru pokrytego wypełniaczem

  • Technik czyszczący powierzchnię w celu upewnienia się, że nie widać kurzu ani tłuszczu

    Krok 11 — Czyszczenie powierzchni

  • Technik nakładający warstwę 3M Szybkoutwardzalny wypełniacz epoksydowy do wypełniania wgnieceń

    Opcjonalnie — aplikacja drugiej warstwy

      • W razie potrzeby należy nałożyć kolejną warstwę 3M™ Szybkoutwardzalnego epoksydowego wypełniacza do metalu i powtórzyć etapy suszenia i szlifowania zgodnie z zaleceniami podanymi w powyższych punktach
      • Maksymalna grubość gotowego materiału nie powinna przekraczać 4-6 mm, maksymalna grubość warstwy nie powinna przekraczać 2-3 mm
      • Kolejne etapy należy wykonać zgodnie z zaleceniami OEM i producenta lakieru

      Rekomendowane produkty:

      3M™ Szybkoutwardzalny epoksydowy wypełniacz do metalu

      3M™ Dysze mieszające (statyczne)


Wskazówki techniczne dotyczące usuwania głębokich wgnieceń z panelu samochodowego

Informacje na temat specyficznych trudności związanych z naprawą głębokich wgnieceń paneli samochodowych, w tym krótkie wskazówki dotyczące zapobiegania typowym problemom, takim jak…

  • Wyzwania:
    Powszechne metody napraw głębokich wgnieceń mogą prowadzić do powstawania uszkodzeń i otworów w nowoczesnych stalach i podłożach, które są obecnie wykonywane z cieńszych paneli.


    Porada techniczna:
    Sprzęt spawalniczy musi być odpowiednio skalibrowany, aby uniknąć nadmiernego zatrzymywania ciepła. Podczas wyciągania rozłóż obciążenie energetyczne na cały obszar naprawy, aby uniknąć powstawania otworów i nadmiernego rozciągnięcia podłoża.

  • Wyzwania:
    Naprawa uszkodzonych blach z nowoczesnych stali i stali o wysokiej wytrzymałości w zewnętrznej powłoce pojazdu może być problematyczna ze względu na ich bardzo szczególne właściwości. Te rodzaje stali są wrażliwe na naprężenia termiczne, które mogą negatywnie wpływać na twardość i wytrzymałość stali.


    Porada techniczna:
    Unikaj wprowadzania ciepła do procesu szlifowania, używając precyzyjnych narzędzi szlifierskich, takich jak szlifierka mimośrodowa z biegami Festool Automotive Systems ROTEX w połączeniu z dyskiem ściernym 3M™ Cubitron™ II. Dzięki temu uzyskuje się lepsze wykończenie na skutek zmiany zalecanego ziarna, zmniejszenia rozmiaru naprawy i lepszej jakości naprawy wgnieceń od samego początku w celu zachowania usztywnienia strukturalnego.

  • Wyzwania:
    Wypełniacze z żywicy poliestrowej mają zwykle mniejszą przyczepność i gorsze właściwości mechaniczne niż produkty na bazie żywicy epoksydowej. Wypełniacze poliestrowe mają właściwości higroskopijne i chłoną wodę, co może prowadzić do długotrwałej korozji i delaminacji.


    Porada techniczna:
    Stosowanie szybkoutwardzalnego epoksydowego wypełniacza do metalu 3M™ zapewnia niehigroskopijne wypełnienie o doskonałej przyczepności do aluminium, stali i stali ocynkowanej, które jest w stanie uszczelnić wszelkie mikrouszkodzenia.


Gradientowy fioletowy baner z osadzoną białą ikoną telefonu komórkowego, tabletu i monitora

Oglądaj webinaria w dowolnym miejscu i czasie

Dołącz do centrum webinariów o naprawach blacharsko-lakierniczych firmy 3M i posłuchaj naszych ekspertów:

  • Nowe normy branżowe, nowe produkty i technologie
  • Zaktualizowane standardowe procedury operacyjne naprawy samochodów
  • Nowe rozwiązania do branży napraw blacharsko-lakierniczych
PRZEJDŹ TERAZ DO CENTRUM WEBINARIÓW

Dowiedz się więcej od 3M

Zapytaj eksperta napraw blacharsko-lakierniczych
  • Informacje podane przez Państwa posłużą do udzielenia odpowiedzi na Państwa pytania drogą elektroniczną lub telefonicznie, przez przedstawiciela 3M lub przez jednego z naszych partnerów biznesowych, któremu udostępniliśmy Państwa dane osobowe zgodnie z Polityką prywatności 3M.

  • Wszystkie pola są wymagane, chyba że określono inaczej

  •  
  •  
  •  

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  • 3M takes your privacy seriously. 3M and its authorized third parties will use the information you provided in accordance with our Privacy Policy to send you communications which may include promotions, product information and service offers. Please be aware that this information may be stored on a server located in the U.S. If you do not consent to this use of your personal information, please do not use this system.

  • Prześlij Prześlij

Dziękujemy.

Formularz został przesłany.

Przepraszamy.

Wystąpił błąd podczas przesyłania danych. Spróbuj ponownie później