Poznaj precyzyjne metody naprawy głębokich wgnieceń na najnowocześniejszych podłożach przy użyciu 3M™ szybkoutwardzalnego epoksydowego wypełniacza do metalu.
Wyrównywanie wgniecenia przez wyciąganie często prowadzi do powstawania mikrootworów lub nadmiernego rozciągania cienkiej stali. Aby uszczelnić wszelkie defekty powierzchni, należy użyć niehigroskopijnego podkładu w celu zapobiegania wnikaniu wilgoci w metal i powstawania korozji.
Narzędzia do szlifowania precyzyjnego, takie jak szlifierka mimośrodowa z biegami Festool Automotive Systems ROTEX w połączeniu z materiałami ściernymi 3M™ Cubitron™ II, pozwalają na uzyskanie gładszej powierzchni z lepszym wykończeniem dzięki zastosowaniu drobniejszego szlifowania.
Stosowanie szybkoutwardzalnego epoksydowego wypełniacza do metalu 3M™ zapewnia niehigroskopijne wypełnienie o doskonałej przyczepności do aluminium, stali i stali ocynkowanej, które jest w stanie uszczelnić wszelkie mikrouszkodzenia.
Kliknij przycisk odtwarzania na zdjęciu, aby obejrzeć film
Pobierz broszurę dotyczącą procesu naprawy głębokich wgnieceń (PDF, 500 KB)
Odkryj naszą gamę produktów do usuwania uszkodzonych paneli, aby wykonywać wydajne naprawy o wysokiej jakości w swoim warsztacie.
Przewodnik krok po kroku dotyczący sposobu naprawiania głębokich wgnieceń na panelu nadwozia
Porada: Nie usuwaj farby całkowicie z uszkodzonego obszaru, ponieważ pozwoli to lepiej dokończyć proces wyciągania wgniecenia i zmniejszy prawdopodobieństwo spowodowania dziur w podłożu.
Rekomendowane produkty:
3M™ Hookit™ Purple+ ręczny klocek szlifierski z wieloma otworami, 70 mm x 396 mm
Rekomendowane produkty:
3M™ Szlifierka pistoletowa do napraw karoserii
Krążek do kondycjonowania powierzchni Scotch-Brite™ Roloc™ SC-DR
Uwaga: Zawsze należy upewnić się, że sprzęt jest odpowiednio skalibrowany pod kątem naprawianego materiału.
Porada: Aby uniknąć defektów powierzchni lub drobnych dziurek w podłożu, należy starać się równo rozłożyć nacisk na naprawiany obszar.
Uwaga: Ta nowoczesna metoda zmniejsza prawdopodobieństwo powstawania otworów w podłożu i pozwala uniknąć sytuacji, w której intensywne szlifowanie zgrubne powoduje, że podłoże staje się o wiele cieńsze.
Rekomendowane produkty:
Festool Automotive System RO 125
Rekomendowane produkty:
Note: New cartridge should be equalized before first use to ensure thorough mixing of the product. No further adjustments are required after the first use.
Recommended products:
Wskazówka dotycząca użytkowania: rozgrzanie materiału i powierzchni do ~30°C przed aplikacją materiału skraca utwardzanie, szczególnie w niskiej temperaturze otoczenia.
Porada: Jeśli to konieczne, krok szlifowania wstępnego można również wykonać przy użyciu tradycyjnych pilników.
Rekomendowane produkty:
Festool Automotive System RO 125
Rekomendowane produkty:
Rekomendowane produkty:
Informacje na temat specyficznych trudności związanych z naprawą głębokich wgnieceń paneli samochodowych, w tym krótkie wskazówki dotyczące zapobiegania typowym problemom, takim jak…
Wyzwania:
Powszechne metody napraw głębokich wgnieceń mogą prowadzić do powstawania uszkodzeń i otworów w nowoczesnych stalach i podłożach, które są obecnie wykonywane z cieńszych paneli.
Porada techniczna:
Sprzęt spawalniczy musi być odpowiednio skalibrowany, aby uniknąć nadmiernego zatrzymywania ciepła. Podczas wyciągania rozłóż obciążenie energetyczne na cały obszar naprawy, aby uniknąć powstawania otworów i nadmiernego rozciągnięcia podłoża.
Wyzwania:
Naprawa uszkodzonych blach z nowoczesnych stali i stali o wysokiej wytrzymałości w zewnętrznej powłoce pojazdu może być problematyczna ze względu na ich bardzo szczególne właściwości. Te rodzaje stali są wrażliwe na naprężenia termiczne, które mogą negatywnie wpływać na twardość i wytrzymałość stali.
Porada techniczna:
Unikaj wprowadzania ciepła do procesu szlifowania, używając precyzyjnych narzędzi szlifierskich, takich jak szlifierka mimośrodowa z biegami Festool Automotive Systems ROTEX w połączeniu z dyskiem ściernym 3M™ Cubitron™ II. Dzięki temu uzyskuje się lepsze wykończenie na skutek zmiany zalecanego ziarna, zmniejszenia rozmiaru naprawy i lepszej jakości naprawy wgnieceń od samego początku w celu zachowania usztywnienia strukturalnego.
Wyzwania:
Wypełniacze z żywicy poliestrowej mają zwykle mniejszą przyczepność i gorsze właściwości mechaniczne niż produkty na bazie żywicy epoksydowej. Wypełniacze poliestrowe mają właściwości higroskopijne i chłoną wodę, co może prowadzić do długotrwałej korozji i delaminacji.
Porada techniczna:
Stosowanie szybkoutwardzalnego epoksydowego wypełniacza do metalu 3M™ zapewnia niehigroskopijne wypełnienie o doskonałej przyczepności do aluminium, stali i stali ocynkowanej, które jest w stanie uszczelnić wszelkie mikrouszkodzenia.
Dołącz do centrum webinariów o naprawach blacharsko-lakierniczych firmy 3M i posłuchaj naszych ekspertów:
Nie możesz znaleźć tego, czego szukasz? A może chcesz umówić się na pokaz? Kliknij tutaj, aby się z nami skontaktować!
Pamiętaj, aby zawsze stosować odpowiednie dla rodzaju i miejsca pracy środki ochrony indywidualnej — okulary, rękawice, środki ochrony słuchu i dróg oddechowych!
Rozwiązania do usuwania wgnieceń z panelu samochodowego to nie wszystko. Zobacz naszą szeroką ofertę rozwiązań dla wszystkich potrzeb związanych z naprawą samochodu!