pętla wideo szlifierki mimośrodowej przesuwającej się po stronie
Zredukuj złożoność współczesnych metod napraw pojazdów.

Wybierz wysokiej jakości materiały ścierne, które pomogą Ci zwiększyć wydajność całego procesu

ZAREJESTRUJ SIĘ JUŻ DZIŚ

Jakość wykonania prac lakierniczych zależy od początku procesu.

Typowe niedoskonałości, rysy powstałe podczas szlifowania, będące powodem ponownej obróbki.

Przyjrzyjmy się bliżej typowym niedoskonałościom, które mogą ujawnić się w trakcie szlifowania lub po zakończeniu naprawy.

Detale kryjące się za lepszym lakierowaniem. Pobierz Infografikę (PDF, 573 KB).

  • ikona na zbliżeniu obrazu głębokich rys
    Głębokie rysy powstałe w wyniku szlifowania szpachli

    Przygotowując się do natryskiwania powłoki bazowej, ważne jest całkowite usunięcie wszelkich zarysowań powstałych wskutek użycia papieru o gradacji 80 lub 180.

    Można uniknąć tych defektów poprzez:
     

    • Znajomość ziarnistości lub zakresu gradacji dla każdego etapu procesu szlifowania
    • Używanie pudru kontrolnego w celu uwydatnienia rys po szlifowaniu i wszelkich nierówności

    Uzyskaj porady, jak rozpoznać i usunąć głębokie rysy.

  • ikona na zbliżeniu obrazu niejednolitego profilu rys
    Niejednolity profil rys podczas przygotowywania panelu objętego cieniowaniem

    Szlifowanie współczesnych ultracienkich powłok metalicznych starymi metodami może powodować powstawanie nieregularnych zarysowań.

    Aby uniknąć tych nieregularności, należy:
     

    • Usunąć nagromadzony lakier i wtrącenia
    • Stosować właściwe techniki szlifowania (szlifowanie ręczne, a następnie szlifowanie DA)
    • Wykorzystywać odkurzacz do odsysu pyłu pozostałego na panelu

    Uzyskaj porady, jak rozpoznawać i unikać niejednolitego profilu rys.

  • na zbliżeniu widać zarysowania w kształcie „warkoczyków”
    Niechciane „warkoczyki” powstałe w wyniku przygotowania powierzchni

    Zapobiegaj tworzeniu się „warkoczyków” i spiralnych rys, które mogą mieć negatywny wpływ na jakość końcowego wykończenia.

    Można uniknąć tych defektów poprzez:
     

    • Regularną wymianę krążków ściernych, gdy pojawią się na nich oznaki zużycia lub zapychania
    • Używanie wysokiej jakości materiałów ściernych i właściwy dobór gradacji
    • Wdrażanie jednolitych technik i procesów szlifowania

    Uzyskaj porady, jak rozpoznawać i zapobiegać powstawaniu „warkoczyków”.


Zasoby pozwalające uzyskać gładkie powierzchnie i lepsze rezultaty

Detale kryjące się za lepszym lakierowaniem.


Maksymalnie wykorzystaj czas pracy — wskazówki, jak rozpoznać i uniknąć zarysowań

Zaniedbanie skorygowania lub unikania tego typu rys szlifierskich może skutkować koniecznością ponownej obróbki albo ponownego lakierowania. Przyjrzyjmy się bliżej przyczynom tych problemów, ich identyfikacji i wskazówkom, jak ich unikać.

  • Usuwanie głębokich rys powstałych w wyniku szlifowania szpachli

    • ikona na zbliżeniu obrazu głębokich rys
      • Podczas szlifowania szpachli lub powłoki wypełniającej materiałami o wyższej gradacji na panelu naprawczym kluczowe znaczenie ma wykonanie równomiernych, liniowych rys. Pominięcie którejkolwiek z tych rys może skutkować koniecznością ponownej przeróbki.
      • Skąd biorą się te niedoskonałości?
      • Na początku procesu szlifowania wiele zadań wymaga użycia gruboziarnistych materiałów ściernych (zwykle gradacja 80, stopniowo zwiększająca się) w celu zeszlifowania i wyrównania szpachli lub innej powłoki wypełniającej.
      • Jak rozpoznać te niedoskonałości?
      • Szlifowanie blokiem szlifierskim z gruboziarnistym materiałem ściernym może pozostawić na powierzchni głębokie rysy przypominające półproste linie powstające się przy każdym przejściu. Pomocne są narzędzia, takie jak puder kontrolny, które wnikają w zarysowania i pomagają uczynić je bardziej widocznymi na każdym etapie procesu szlifowania. Rozpoznanie tych rys na panelu nie tylko pomoże nam zobaczyć, jak wygląda profil rys, ale może nam również powiedzieć, że mamy jeszcze trochę pracy do wykonania.
      • Jak można uniknąć tych niedoskonałości?
      • Często łatwo przeoczyć głębokie rysy, które mogły powstać na początku procesu szlifowania. Podczas zmiany gradacji papieru ściernego nakładanie pudru kontrolnego przed każdym etapem szlifowania pomoże łatwo zidentyfikować zarysowania. Ważne jest, aby dokładnie usunąć głębokie rysy przed nałożeniem podkładu.
      • Sprostaj zadaniu dzięki tym produktom 3M™:
      • Materiały ścierne 3M™ Cubitron™ II (gradacje od 80+ do 320+)
      • Materiały ścierne 3M™ Blue (gradacje od 80 do 320)
      • System 3M™ Clean Sanding do odprowadzania pyłu
      • Elastyczne bloki szlifierskie 3M™ Hookit™
      • Puder kontrolny 3M™

    • ikona na zbliżeniu obrazu niejednolitego profilu rys
      • Na rynku niewątpliwie dostępne są obecnie pewne trudne kolory, które jeszcze bardziej utrudniają warsztatom pracę. Proces naprawy musi zostać odpowiednio dostosowany, aby właściwie dopasować kolorystykę niektórych z tych skomplikowanych odcieni, zapobiegając tym samym konieczności powtórzenia naprawy. Chociaż istnieją kroki jakie można podjąć, aby łatwiej odtworzyć te kolory, podjęcie pewnych środków ostrożności podczas szlifowania może zwiększyć szansę na uzyskanie wysokiej jakości rezultatu.​
      • Skąd biorą się te niedoskonałości?
      • Metaliczne powłoki bazowe są delikatniejsze niż kiedykolwiek wcześniej, dlatego wymagają drobniejszego i bardziej spójnego profilu rys. Obecnie technicy muszą szlifować płycej niż kiedykolwiek wcześniej. Zbyt głęboka rysa, niewłaściwe usunięcie nagromadzonego lakieru lub nawet niewystarczające usunięcie pyłu z panelu może mieć wpływ na jakość wykonania pracy.
      • Jak rozpoznać te niedoskonałości?
      • Choć gołym okiem może być trudno dostrzec te nieregularne rysy, przydatne narzędzia, takie jak systemy do odprowadzania pyłu i stosowanie się do najlepszych praktyk szlifowania i używanie właściwych narzędzi może pomóc wykryć te problemy, zanim będzie za późno.
      • Jak można uniknąć tych niedoskonałości?
      • Producenci oryginalnych części wymagają, aby powłoki miały określoną grubość, co oznacza, że lakier musi być gładki po nałożeniu jednej lub dwóch warstw – dlatego niezwykle ważne jest uzyskanie drobnych, jednolitych rys, aby uzyskać optymalną powierzchnię do nałożenia lakieru bazowego. Zawsze sprawdzaj zalecenia producenta lakieru dotyczące właściwej gradacji materiału ściernego i okoliczności jego zastosowania. Usuń wszelkie nierówności na powierzchni panelu i upewnij się, że nie ma żadnych obramowań ilustracji. Aby uzyskać odpowiednio dopasowany panel, konieczne jest połączenie ręcznego szlifowania wzdłuż krzywizn, linii nadwozia i łuków oraz szlifowania DA w celu ostatecznego szlifowania, mającego na celu usunięcie rys powstałych podczas ręcznego szlifowania.
      • Sprostaj zadaniu dzięki tym produktom 3M™:
      • Krążek ścierny 3M™ Cubitron™ II Hookit™ 737U (gradacje od 800+ do 1000+)
      • Elastyczny krążek ścierny na gąbce 3M™ Hookit™ (gradacje od 800 do 2000)
      • System 3M™ Clean Sanding do odprowadzania pyłu

    • na zbliżeniu widać zarysowania w kształcie „warkoczyków”
      • Przygotowanie powierzchni do lakierowania wymaga szczególnej uwagi. Problemem może być np. powstawanie „warkoczyków”, które mogą mieć negatywny wpływ na jakość końcowego wykończenia.​
      • Skąd biorą się te niedoskonałości?
      • Podczas szlifowania na powierzchni mogą pojawić się „warkoczyki”, co może mieć różne przyczyny. Do głównych przyczyn powstawania tych niedoskonałości należą: zapychanie papieru ściernego, niewłaściwy dobór ziarnistości oraz niespójna technika szlifowania (nierównomierny nacisk lub wzór szlifowania).
      • Jak rozpoznać te niedoskonałości?
      • Na szczęście „warkoczyki” są dość łatwe do zidentyfikowania. Na powierzchniach mogą pojawić się niepożądane rysy spiralne lub zarysowania przypominające „warkoczyki”, co powinno skłonić technika do skorygowania niedoskonałości przed natryskiwaniem.
      • Jak można uniknąć tych niedoskonałości?
      • Istnieją pewne środki zapobiegawcze, które można podjąć, aby uniknąć tworzenia się niechcianych „warkoczyków”. Jedną z głównych przyczyn powstawania tych niedoskonałości jest zapchany lub obciążony papier ścierny. Ważne jest, aby nie stosować materiałów ściernych po upływie okresu użytkowania krążka lub arkusza. Zaniedbanie utrzymania powierzchni w czystości może skutkować osadzeniem się na niej brudu i innych zanieczyszczeń. Zbyt szybkie przejście na drobniejszy papier ścierny również może powodować powstawanie warkoczyków, ale rozpoczęcie od drobniejszego papieru ściernego może nie usunąć niedoskonałości powstałych na początku, dlatego kluczowa jest znajomość prawidłowej kolejności gradacji. Mimo, że możesz ukryć pewne niedoskonałości, nakładając jednolite kolory, to po nałożeniu koloru metalicznego „warkoczyki” mogą zacząć pojawiać się ponownie. Jednolite przygotowywanie powierzchni bez względu na to, jaki kolor planujesz natryskiwać, może pomóc uniknąć konieczności przeróbek.
      • Sprostaj zadaniu dzięki tym produktom 3M™:


Najlepsze wybory: Materiały ścierne 3M™ o wysokiej wydajności idealne do tego zadania

Nasze najlepsze materiały ścierne, dzięki którym szybciej ukończysz pracę.


zbliżenie krążków ściernych do karoserii

Dołącz do naszej społeczności profesjonalistów.

Zarejestruj się, aby otrzymywać porady ekspertów, informacje o produktach i ekskluzywne oferty.

ZAREJESTRUJ SIĘ JUŻ DZIŚ
Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

  • Wszystkie pola sa wymagane, chyba ze okreslono inaczej

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  • 3M takes your privacy seriously. 3M and its authorized third parties will use the information you provided in accordance with our Privacy Policy to send you communications which may include promotions, product information and service offers. Please be aware that this information may be stored on a server located in the U.S. If you do not consent to this use of your personal information, please do not use this system.

  • Przeslij

Dziekujemy.

Formularz zostal przeslany

Przepraszamy.

Wystapil blad podczas przesylania danych. Spróbuj ponownie pózniej