Rozwiązania do uszczelniania połączeń blach OEM 3M™

„Klucze” do sukcesu: Zrozumienie znaczenia procedur napraw OEM

W dzisiejszym świecie konstrukcja i technologia pojazdów zmieniają się w szybkim tempie. Nawet w obrębie linii pojazdów jednego producenta OEM, pojedynczy dodatek lub aktualizacja może całkowicie zmienić sposób wykonywania naprawy. Na przykład szyberdach może zmienić różne rodzaje spoin i ich umiejscowienie, a także rodzaje klejów niezbędnych do naprawy. Przywracając pojazd do stanu sprzed kolizji, trzeba wziąć pod uwagę wiele kwestii – trzeba mieć pewność, że w razie wypadku energia zderzenia zostanie pochłonięta i rozdysponowana zgodnie z zamierzeniami producenta samochodu. Jak warsztaty mogą nadążać za zmianami w branży, zapewniając jednocześnie bezpieczne i niezawodne naprawy pojazdów? Wszystko zaczyna się od stworzenia niezawodnego planu naprawy.

Zapoznawanie się z wytycznymi OEM

Brzmi to prosto, ale zaskakująco wielu techników pomija etap zbierania informacji. Nawet warsztaty, które konsultują się ze szczegółowymi procedurami napraw OEM, mogą przeoczyć cenne informacje zawarte w biuletynach i instrukcjach roboczych. Wszystkie te informacje są istotne przy planowaniu i ustalaniu terminu naprawy. Kluczem jest wiedza, gdzie znaleźć procedury naprawy i zdobyć wszelkie inne istotne informacje dotyczące marki i modelu naprawianego pojazdu.

  • notatnik z podwiniętym rogiem

    Procedury napraw OEM:

    Przeszukaj witrynę internetową producenta w poszukiwaniu aktualnych wytycznych dotyczących procesów lub skorzystaj z usług sprawdzonego, zewnętrznego dostawcy w swoim kraju. Znajdziesz tam szczegółową procedurę naprawy.

  • podkładka z klipsem z zaznaczeniem

    Biuletyny i instrukcje robocze:

    • Dobrą praktyką jest przeszukanie stron internetowych producentów OEM w celu znalezienia biuletynów istotnych dla naprawy. Dokumenty te mogą zawierać informacje odnoszące się do wielu linii pojazdów i mogą nie być uwzględnione w procedurze naprawy dotyczącej konkretnego modelu. Dokumenty te stanowią również doskonałe narzędzie do identyfikacji niewymienionych czynności, które są wymagane i które należy uwzględnić w kosztorysie naprawy.

Procedury napraw i instrukcje robocze OEM często wymagają skanowania przed i po każdej naprawie, a nawet zawierają informacje o tym, jak przygotować się do kalibracji. Niezależnie od tego, czy wstępne skanowanie jest konieczne, czy nie, jego wykonanie ma swoje zalety. Wiele funkcji zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS) nie powoduje zapalenia się kontrolki sygnalizującej usterkę (MIL) na desce rozdzielczej, dlatego też przed demontażem każdego pojazdu należy go wstępnie przeskanować. Zdecydowanie zaleca się zapoznanie z diagnostyką i testami pod kątem innych powszechnie stosowanych procedur. Choć może się to wydawać nieistotne, skanowanie może pomóc w zidentyfikowaniu kluczowych funkcji komunikacji pojazdu w przypadku kolizji, które mogą nie być widoczne podczas naprawy lub nawet jazdy próbnej.

Finalne osiągnięcie sukcesu

Powszechnie wiadomo, że optymalizacja czasu cykli jest niezwykle istotna dla wydajności i zysków warsztatu. Jednak skrócenie czasu naprawy nie powinno oznaczać pominięcia etapów, które mogą skutkować niewłaściwą lub niebezpieczną naprawą. Poświęcenie czasu na naukę oraz dokładność i skrupulatność podczas całego procesu naprawy ma duże znaczenie zarówno w przywróceniu bezpieczeństwa pojazdu, jak i uzyskaniu przez warsztat wypłaty należytego zwrotu kosztów.

  • ikona notatnika

    Dokumentacja:

    Kluczowe jest, aby podczas naprawy trzymać się procedury. Jeśli pojazd wymaga ponownej kontroli, oryginalna dokumentacja naprawy powinna zawierać kopię procedur napraw OEM, zdjęcia zrobione przed naprawą i po niej oraz szczegółowy raport każdego skanowania.
  • ikona zaznaczenia

    Dokładność:

    • Sprawdzenie procedur napraw OEM przed rozpoczęciem pracy może również pomóc warsztatom blacharsko-lakierniczym w przygotowaniu dokładniejszych szacunków, zamówieniu odpowiednich części i pozyskaniu właściwych produktów. Jeśli praca jest zlecana na zewnątrz, posiadanie gotowych procedur może także pomóc technikowi w udzieleniu dokładnych wskazówek dostawcy, co pozwala wyeliminować błędy i konieczność przeróbek.

  • ikona ołówka
    Wybór produktów:
    • Podobnie jak w przypadku każdego zestawu instrukcji, producenci OEM podają, jakie narzędzia i produkty należy stosować, aby uzyskać najlepsze rezultaty. Warsztaty mają do wyboru wiele linii produktów i opcji, ale wiele procedur naprawczych będzie zawierało konkretne marki, a nawet konkretne produkty lub numery części, które są zalecane do użycia podczas naprawy. Istotne jest stosowanie materiałów wymienionych w procedurach OEM. Przykładowo, wybierając masy uszczelniające do połączeń blach, zdecyduj się na markę, która ma wszystkie narzędzia potrzebne do odtworzenia wyglądu i funkcji oryginalnego fabrycznego uszczelnienia w pojeździe.
  • ikony samochodów i silników
    Ciągła nauka:
    • Dobrą praktyką, którą należy stosować przez całą swoją karierę zawodową, jest podążanie za trendami w branży podczas pracy przy pojazdach. Wiele forów internetowych i grup dyskusyjnych zawiera mylące, nieaktualne i nieprawidłowe informacje – dlatego mogą one nie być najlepszym źródłem aktualnych informacji na temat napraw. Poznawanie procesów i technik od doświadczonych i przeszkolonych techników, wyszukiwanie procedur w sprawdzonych źródłach internetowych lub szkolenia na miejscu mogą przynieść korzyści Tobie, Twojemu warsztatowi i Twoim klientom.
  • Te najlepsze praktyki mogą okazać się skutecznym sposobem na osiągnięcie celów warsztatu. Należy pamiętać, że procedury OEM to sprawdzone i w pełni zweryfikowane przez producenta w oparciu o strukturę pojazdu i faktyczne dane. W interesie warsztatu leży, aby wdrożyć te praktyki, nawet jeśli różnią się one nawet nieznacznie od tego, co uważasz za najlepsze. W końcu wszyscy dążymy do tego samego celu – naprawy i przywrócenia pojazdu do stanu używalności sprzed wypadku, a także zapewnienia bezpieczeństwa naszym klientom podróżującym tymi pojazdami. Każdy naprawiany pojazd musi być w stanie potencjalnie wytrzymać taką samą lub gorszą kolizję, zapewniając jednocześnie pasażerom ochronę zgodną z pierwotnym projektem. Stwarza to ogromną potrzebę ciągłego aktualizowania wiedzy na temat najnowszych procedur napraw OEM, szkoleń i edukacji.
     

  •     Zdjęcie mężczyzny, Ryana Marrinana, inż. ds. zastosowań, szkoleń i edukacji w Dziale napraw blacharsko-lakierniczych 3M       
    Ryan Marrinan
    Inżynier ds. zastosowań – Szkolenia i Edukacja