W dynamicznym świecie napraw blacharsko-lakierniczych kabina lakiernicza często stanowi wąskie gardło. Efektywne zarządzanie tym krytycznym obszarem może znacząco zwiększyć wydajność i rentowność warsztatów blacharsko-lakierniczych. Jednym z głównych problemów wielu warsztatów jest brak struktury organizacyjnej w obszarze lakierni. Może to prowadzić do opóźnień, nieefektywności i ostatecznie do spowolnienia procesu naprawy.
Najbardziej wydajne warsztaty poświęcają średnio około 12 godzin na cykl renowacji, wykonując od czterech do sześciu cykli dziennie. Przekłada się to na około 48–72 godziny lakierowania dziennie na jedną kabinę. Jednak wiele warsztatów często nie spełnia tego kryterium.
Wbrew powszechnej opinii, zwiększenie efektywności nie zawsze wymaga inwestowania w dodatkowy sprzęt (tj. dodatkową kabinę lakierniczą, stanowisko przygotowawcze lub sprzęt do suszenia). Często wiąże się to z koniecznością ponownego przemyślenia istniejących procesów i przyjęcia bardziej strategicznego podejścia.
Projekt 1 — drzwi i błotnik pozostawione w pojeździe
Projekt 2 — zderzak z innego pojazdu
Projekt 1 — drzwi i błotnik zdemontowane z pojazdu
Projekt 2 — zderzak z innego pojazdu
Projekt 3 — błotnik i maska z trzeciego pojazdu
Poprawa wydajności kabiny lakierniczej wymaga połączenia strategicznego planowania, praktycznych technik i chęci wdrożenia nowych praktyk. Polega ona na dokładnej ocenie bieżących przepływów pracy i zidentyfikowaniu obszarów, w których marnowany jest czas i zasoby. Koncentrując się na organizacji, warsztaty mogą usprawnić swoje działania, zapewniając, że każdy etap procesu lakierowania jest dobrze skoordynowany i wydajny.
Rozwój kolorystyki i technik lakierniczych nieustannie zmusza do przesuwania granic możliwości branży. Wykonanie właściwego wykończenia wymaga obecnie dostosowania się do czynników środowiskowych, zastosowania zaawansowanych materiałów, precyzyjnego sprzętu i specjalistycznych umiejętności aplikacyjnych. Wraz z utrzymywaniem się tych trendów znajomość technologii i technik będzie miała kluczowe znaczenie dla osiągnięcia sukcesu w coraz bardziej wyrafinowanym świecie lakiernictwa samochodowego.
Skorzystaj z wiedzy inżynierów ds. zastosowań 3M, którzy wyjaśnią Ci najważniejsze procesy w warsztacie, sposoby zwiększania wydajności i innowacyjne rozwiązania — wszystko po to, aby wyznaczyć drogę do zwiększenia wydajności i rentowności warsztatu.
W firmie 3M zależy nam na tym, aby na bieżąco informować profesjonalistów z branży napraw blacharsko-lakierniczych, takich jak Ty. Otrzymuj cykliczne wiadomości e-mail dotyczące najnowszych produktów, procesów, wydarzeń i promocji. Aby być na bieżąco, kliknij przycisk „subskrybuj”.
Wystąpił błąd podczas przesyłania. Proszę spróbować ponownie później...
Twój formularz został pomyślnie przesłany