Program testu audiometrycznego może zostać osiągnięty na kilka sposobów. Dokonanie najlepszego wyboru zazwyczaj zależy od wiedzy na temat potrzeb twojej firmy oraz zrozumienia zalet i wad modelu opcji oraz wyboru opcji, która jest najkorzystniejsza dla pracodawcy i pracowników.
Ogólnie rzecz biorąc, szeroko stosowane modele można podzielić na następujące kategorie:
Liczba pracowników, którzy są testowani corocznie, jest zwykle czynnikiem, który najlepiej sprawdza się dostawa modelu.
Audiometryczne programy testowe wymagają wykwalifikowanych osób do przeprowadzania kontroli słuchu, a także specjalisty, audiologa lub lekarza, w celu zapewnienia nadzoru nad programem i przeglądu problemowych audiogramów. Termin technik audiometryczny lub specjalista ds. ochrony słuchu opisuje osobę przeprowadzającą testy. Pracodawcy dużych firm mogą mieć dostęp do służb medycznych w pracy, które mogą być w stanie przeprowadzić kontrole audiometryczne. Jeśli nie ma wewnętrznych urządzeń, należy skontaktować się z odpowiednim zakładem opieki zdrowotnej, który można znaleźć w lokalnym stowarzyszeniu handlowym.
Audiologowie, lekarze lub pielęgniarki zawodowe zazwyczaj przeprowadzają testy audiometryczne.
Jeśli tworzysz wewnętrzny audiometryczny program testujący, będziesz potrzebować kilku urządzeń. Typowa lista wyposażenia obejmuje:
Audiogram problemowy to taki, który wykazuje duże różnice w progach słyszalności między dwoma uszami, konfiguracje utraty słuchu nietypowe dla ubytków spowodowanych hałasem oraz audiogramy, w których nie ma powtarzalności. Takie audiogramy muszą zostać sprawdzone przez kompetentną osobę, taką jak audiolog, otolaryngolog lub inny lekarz.
Często fachowo przygotowany zwierzchnik pomoże pracodawcy i / lub technikowi audiometrii w identyfikowaniu audiogramów problemowych.
Normalne progi słyszenia mieszczą się w zakresie 0–25 dB (HL). Uważa się, że progi powyżej 25 dB HL leżą poza normalnym zakresem i wskazują, że występuje ubytek słuchu. Istnieją typowe wzorce ubytku słuchu, czasami charakterystyczne dla przyczyny utraty słuchu.
Postęp ubytku słuchu:
25–40 dB Łagodny ubytek słuchu, który może utrudniać prowadzenie rozmów w hałaśliwym otoczeniu.
40–69 dB Umiarkowany ubytek słuchu powodujący zwiększoną trudność komunikacji.
70–90 dB Ciężki ubytek słuchu, który bez wzmacniania dźwięku może powodować znaczące trudności w komunikacji w większości sytuacji.
>90 dB Głęboki ubytek słuchu, który uniemożliwia skuteczną komunikację twarzą w twarz bez wzmocnienia dźwięku, czytania mowy i / lub używania języka migowego.
Progi, które znajdują się poza normalnym zakresem słyszenia lub są nietypowe dla danego typu ubytku słuchu, uważa się za nienormalne.
Kiedy progi są anormalne, należy indywidualnie ustalić sposób postępowania z pracownikiem i jego ubytkiem słuchu.
Czasami badania dają niekompletne wyniki, nie zostały wykonane zgodnie z wymogami regulacyjnymi lub nie odzwierciedlają rzeczywistej zdolności pracownika do słyszenia. Nieprawidłowe badania nie mogą być dowodem spełnienia wymagań prawnych oraz nie spełniają celu, jakim jest identyfikacja wczesnych etapów uszkodzenia słuchu spowodowanego hałasem. Czasami badanie można powtórzyć w celu skorygowania błędów spowodowanych niewłaściwymi procedurami badania lub nieprawidłowym działaniem sprzętu. Innym razem pracownik może wymagać skierowania do audiologa w celu przeprowadzenia bardziej wszechstronnych badań.
Działania pracodawcy po wykryciu przesunięcia progu — szkolenie, lepsze dopasowanie, testowanie dopasowania, weryfikacja danych o narażeniu, ocena ogólnych środków zaradczych itp.
Wyniki programu badań audiometrycznych muszą zostać ocenione w celu ustalenia, czy badania są wiarygodne i czy nastąpiła zmiana w słyszeniu, która wymaga dalszych działań.
W razie wykrycia zmiany w progu słyszenia rozważ następujący plan działania:
WAŻNA UWAGA: Ta informacja jest oparta na wybranych aktualnych krajowych wymaganiach. Inne wymagania krajowe lub lokalne mogą się różnić. Zawsze sprawdzaj instrukcje dla użytkownika i postępuj zgodnie z krajowymi przepisami i regulacjami. Ta strona internetowa zawiera przegląd ogólnych informacji, więc nie należy opierać się wyłącznie na niej podczas podejmowania konkretnych decyzji. Przeczytanie tych informacji nie gwarantuje uzyskania biegłości w zakresie BHP. Informacje są aktualne na dzień publikacji, natomiast w przyszłości wymagania mogą ulec zmianie. Nie powinno się automatycznie bazować na tych informacjach, ponieważ treściom tutaj zawartym często towarzyszą dodatkowe i/lub doprecyzowane informacje. Należy przestrzegać wszystkich obowiązujących przepisów i regulacji. Więcej informacji o systemie 3M™ E-A-Rfit™ znajdziesz uzyskać tutaj. Możesz również skontaktować się z lokalnym przedstawicielem 3M i poprosić o dodatkowe informacje lub umówić demonstrację.
Skontaktuj się z najbliższym biurem lub przedstawicielem 3M, aby uzyskać więcej informacji.